Search
Close this search box.

Značku kojenecké výživy vybírá kamarádka a lékař

(Praha 15. 10. 2012) – Nejprodávanější značkou náhradní kojenecké výživy v internetové lékárně DocSimon.cz je už několik let Beba od Nestlé. Firma si proto zadala průzkum, který měl zjistit, kdo má na výběr značky vliv, jak si stojí konkurenční produkty i řadu dalších souvisejících postojů.

Značku nakupuji na základě doporučení kamarádky, říká 44 % respondentů. Druhou důležitou autoritou je pediatr, uvádí 31 % dotázaných. Třináct procent nakupujících prý čerpá doporučení z internetu a jen šest procent lidí přiznává vliv reklamy.

„Ve skutečnosti bude vliv reklamy určitě větší, podle zkušeností ale mohu potvrdit, že pro maminky je doporučení kamarádky nebo dětského lékaře velmi významné,“ potvrzuje doktor Jan Bureš, šéf online lékárny DocSimon.cz.

Ačkoli 97 % uživatelek tvrdí, že jsou se značkou spokojené, jen 33 % respondentek nenakupuje jiné značky.

Druhou nejoblíbenější je podle průzkumu Nutrilon (64 %), třetí místo patří českému Sunaru (22 %), top 5 značek uzavírá rovněž tuzemské Hami (12 %) a Hipp (3 %). „Jde samozřejmě o oblibu mezi uživatelkami, které preferují Bebu, skutečná pozice značek na trhu je jiná,“ dodává doktor Bureš.

Nejčastěji maminky začínají děti přikrmovat po půl roce kojení (39 %), dalších třicet procent už po třech měsících a dvaadvacet procent dokonce už od narození. „Výsledky průzkumu zobrazují jistě i skutečnost, že výrobci musí dodržovat kodex Světové zdravotnické organizace a až do šesti měsíců dítěte nesmí umělou výživu směrem k maminkám propagovat,“ vysvětluje šéflékárník.

Dávat dítěti náhradní výživu rodiče nejčastěji plánují do dvou let věku (43 %), jednatřicet procent až do tří let, naopak jen jednadvacet procent chce dítě přikrmovat do jednoho roku věku.

Téměř polovina (46 %) lidí nakupuje kojeneckou výživu v lékárnách, dalších 27 % zákazníků spoléhá na super a hypermarkety, pětina lidí nakupuje v drogeriích a 7 % lidí na internetu.

Pro 93 % dotázaných je důležitá cena. Přitom ale jen 52 % lidí s nákupem čeká, až bude zboží v nějaké akci. „V obrovské konkurenci výrobců je ale nějaká akční nabídka poměrně často,“ potvrzuje Jan Bureš.

Online průzkum probíhal na přelomu září a října. Zúčastnilo se ho 454 dotazovaných starších osmnácti let.

::

zde najdete více informací o DocSimon.cz