Search
Close this search box.

Průzkum: Češi se na sluníčku naučili bránit proti rakovině

(Praha 23. 7. 2012) – Přípravky na opalování pravidelně používá každý druhý člověk. Osm z deseti lidí se přitom zajímá o to, jak silná je jejich ochrana proti sluníčku. Polovina lidí používá přípravky s nejvyšším ochranným faktorem. Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila online lékárna DocSimon.cz.

„Jenom pětinu z dotázaných tvořili naši zákazníci, proto jsou pro nás výsledky cennější, mají širší platnost,“ říká šéf internetové lékárny doktor Jan Bureš.
Pravidelně opalovací přípravky používá 52 procent dotázaných, dalších 37 procent tak činí jenom během dovolené. Jen desetina respondentů uvedla, že opalovací prostředky většinou neužívá.

Jen dvě procenta lidí se nezajímá o to, jak moc je přípravek proti slunci chrání. Osmnáct procent dotázaných koupí přípravek, který mu někdo doporučí. „Dobrá zpráva je, že osmdesát procent respondentů uvedlo, že se zajímá o hodnotu ochranného faktoru,“ poznamenal doktor Bureš.

Pouze pět procent lidí používá přípravky s ochranným faktorem (SPF) menším než 10. „Taková ochrana je zcela nedostatečná i v našem zeměpisném pásmu,“ varuje šéflékárník. Ochranu do faktoru 15 používá dvanáct procent lidí, do hodnoty 20 jednadvacet procent lidí a do 25 rovněž dvanáct procent lidí. Jednatřicet procent respondentů používá krémy a mléka s ochranným faktorem do 30, celá pětina lidí používá přípravky s nejvyšší možnou ochranou.

Lidé nejčastěji (32 %) kombinují různé formy přípravků, nejvíce upřednostňují opalovací mléka (31 %), následují opalovací spreje (16 %), nejméně oblíbené jsou opalovací krémy (9 %). Dvanáct procent lidí v průzkumu uvedlo, že není podstatné, jakou formu ochrany používají. „To je zcela správný názor, podstatná je hodnota ochranného faktoru,“ potvrzuje Jan Bureš.

Při výběru rozhoduje reklama: třicet procent dotázaných si vybírá přípravek podle známé značky. Osmadvacet procent lidí vybírá z aktuální nabídky, dalších šestadvacet procent dá na doporučení. Jen patnáct procent uvedlo jako rozhodující cenu. Ta je přitom „spíše důležitá“ pro osmapadesát procent lidí.

Nejčastěji (ve 41 % případů) nakupujeme ochranu proti sluníčku v drogeriích. Dalších 28 procent lidí dává přednost lékárnám, jedenáct procent zákazníků nakupuje v supermarketech a pětina lidí kdekoli.

::

zde najdete více informací o DocSimon.cz