Spink čtyři roky od „supervýprodejů“ hlásí čtyřicetinásobný růst!

V online prodeji je pořád obrovský potenciál, míní podnikatelka Eva Pavlíková

(Praha 19. 6. 2014) – Internetový obchod Spink.cz za loňský rok hlásí předběžně obrat kolem 65 milionů korun a pro letošek plánuje pokořit stomilionovou hranici. V roce 2010, kdy firma začínala pod značkou Supervýprodej.cz, utržila půldruhého milionu korun.

Zhruba 73 procent objednávek loni dorazilo od českých zákazníků, čtrnáct procent od Slováků a osm procent zásilek e-shop loni odeslal do Maďarska. „Největší, téměř trojnásobný meziroční nárůst jsme dosáhli na Slovensku. Pomohlo nám otevření pobočky v Bratislavě a otevření možnosti dobírky přes slovenskou poštu,“ říká spolumajitelka firmy Eva Pavlíková.

Dobírka pořád rozhoduje

Ve středoevropském regionu je nakupování na dobírku pořád jedním z faktorů, který rozhoduje o úspěšnosti e-shopu. „Maďarské tržby narostly čtyřnásobně poté, co jsme spustili možnost platby dobírkou,“ potvrzuje Pavlíková. Naopak v Polsku zatím tuto možnost firma nenabízí, severní země se tak podílí na celkovém obratu pouhými čtyřmi procenty. Firma vidí velký potenciál prodeje ve spolupráci s allegro.pl.

Pouze jedno procento tržeb přinesou nákupy německých a rakouských zákazníků. „Je zde velmi silná konkurence, což pro nás znamená vysoké náklady na marketing,“ vysvětluje Eva Pavlíková. Na druhou stranu zde průměrný zákazník utratí zhruba šestkrát více, než nakupující z „východních“ trhů.

Jiný kraj, jiný sortiment

Čeští zákazníci nakupují veškerý sortiment. „Největším ‚hitem‘ u nás ale jsou výrobníky limonády Sodastream včetně příslušenství a zubní hygiena Curaprox,“ říká Eva Pavlíková. Na Slovensku nejvíce objednávají levné sirupy a levné kávové kapsle. „Hodně zde také prodáváme voňavou drogerii, především výrobky Bref a vonné kuličky,“ dodává šéfka firmy.

Maďaři nejvíce nakupují kávu a filtrační konvice. „Hodně zde jdou na odbyt i deodoranty,“ prozrazuje Pavlíková. U Poláků nejčastější objednávka zní na libovolné kávové kapsle – zajímavostí je, že se zde prodává různé příslušenství až čtyřnásobně více, než v jiných zemích. Němci a Rakušané pak nejčastěji objednávají drogerii a kapsle Tassimo.

Tabulka 1: Obrat firmy v letech 2010 – 2013 (mil. Kč, bez DPH)

2010

2011

2012

2013

1,5

15

42

65

Tabulka 2: Podíl jednotlivých zemí na objednávkách (v %)

2010

2011

2012

2013

Česko

100

98,5

91

73

Slovensko

0

1

5

14

Maďarsko

0

0,5

2

8

Polsko

0

0

1,5

4

Německo, Rakousko

0

0

0,5

1

 

::

zde najdete více informací o SPINK.cz