Search
Close this search box.

Prodej košil v červenci po třech letech klesl

Poprvé v historii v červenci lidé nakupovali méně košil. První srpnový týden ukazuje další pokles. Na vině zřejmě není ani tak krize nutící zákazníky šetřit, ale extrémně chladné léto.

Vyplývá to z prodejních statistik internetového obchodu Mojekošile.cz, který v červenci zaznamenal jednačtyřicetiprocentní propad obratu ve srovnání s červencem předchozího roku. „Na druhou stranu, loňský červenec byl mimořádně dobrý, takže letošní výsledek se dal čekat,“ míní Petr Novák, provozovatel e-shopu Mojekošile.cz. Před rokem totiž vzrostl prodej košil téměř o dvě stě procent.

„První polovina srpna hlásí podobně negativní trend,“ připouští Petr Novák. „Na krizi bych ale menší zájem zákazníků nesváděl, důvodem poklesu je spíš nezvykle chladné počasí,“ dodává.

Nejvíc na odbyt jdou v současnosti košile v barvě champagne, což souvisí i s vyšším prodejem svatebních košil. Naopak absolutním propadákem jsou toto léto jednobarevné košile s krátkým rukávem v sytějších barvách, například zelené či oranžové.

„Prázdninové měsíce jsou v prodeji košil navíc tradičně nejslabší,“ dodává šéf obchodu Petr Novák. „Na přelomu srpna a září uvedeme do prodeje novou kolekci a výsledky se jistě zlepší,“ předpokládá prodejce košil.

:: Tabulka Meziroční vývoj tržeb v jednotlivých měsících

2011/2010

2010/2009

leden

+ 12 %

+ 81 %

únor

+ 32 %

+ 7 %

březen

+ 74 %

+ 46 %

duben

+ 21 %

+ 9 %

květen

+ 2 %

+ 130 %

červen

+ 97 %

+ 67 %

červenec

– 41 %

+ 193 %

srpen

+ 63 %

září

+ 117 %

říjen

+ 90 %

listopad

+ 68 %

prosinec

+ 87 %

:: Graf Srovnání obratů v letech 2009 – 2011

Vývoj obratu Mojekošile.cz v letech 2009 - 2011

::

zde najdete více informací o Mojekošile.cz