Search
Close this search box.

Online zákazníci dávají přednost soukromým přepravcům

(Praha 23. 8. 2012) – Zákazníci jako nejlepší firmu doručující zásilky označili společnost PPL, naopak nejhorší známkou hodnotí státní Českou poštu. Vyplývá to z průzkumu uskutečněného v srpnu pro online lékárnu DocSimon.cz.

Jako nejlepšího přepravce na čtyřstupňové škále lidé ocenili známkou 1,36 firmu PPL: 64 procent lidí uvedlo, že s ní má vynikající zkušenosti, 28 procent dotázaných se u ní setkalo s menšími chybami, dvě procenta lidí s ní má horší zkušenosti a pouze jediné procento hodnotí její služby jako nedostatečné.

Naopak Česká pošta se známkou 2,11 skončila na chvostu žebříčku: pouze 28 procent respondentů s ní má vynikající zkušenosti, 39 procent hodnotí její služby s menšími chybami, 22 procent lidí služby hodnotí horší známkou a pro devět procent je servis státního podniku nedostatečný. „Špatné hodnocení pošty odpovídá i menšímu zájmu našich zákazníků o její služby,“ potvrzuje doktor Jan Bureš, šéflékárník online lékárny DocSimon.

Druhé nejlepší hodnocení (1,57) si v průzkumu vysloužila firma DPD. Třicet procent účastníků průzkumu s ní má vynikající zkušenosti, čtyřiadvacet procent se setkalo s menšími chybami, shodně po dvou procentech ji lidé oznámkovali trojkou (horší zkušenost) a čtyřkou (nedostatečné služby).

V průzkumu byli hodnoceni i další přepravci, v jejich případě ale většina respondentů uvedla, že je nezná (podíl uveden v závorce): Express Parcel System (90 %), Gebrüder Weiss (92 %), Messenger (84 %), Najbert (96 %), TNT Express (78 %), TopTrans (58 %) a UPS (75 %).

Nejdůležitější vlastností přepravce je podle zákazníků spolehlivost, uvedlo 82 procent dotázaných. Druhá je rychlost doručování (72 %) následovaná možností sledovat informace o zásilce online nebo v mobilu (51 %). Cena je důležitá jen pro 34 procent respondentů, nejméně často lidé uváděli možnost platby kartou (23 %).

Lidem nejvíce vadí špatné zacházení se zásilkami (30 %), nespolehlivost, kdy přepravci doručují zásilky jindy, než bylo domluveno (28 %). Osmi procentům dotázaných vadí, pokud přepravci nechávají zásilku u někoho jiného, než u adresáta. Čtvrtina respondentů přepravním firmám vytýká vysoké ceny.

:: Graf Co u přepravců považují lidé za nejdůležitější?

Co u přepravců považují lidé za nejdůležitější?

:: Graf Co lidem na přepravcích nejvíc vadí?

Co lidem na přepravcích nejvíc vadí?

:: Graf Jak zákazníci hodnotí jednotlivé přepravní firmy?

Jak zákazníci hodnotí jednotlivé přepravní firmy?

::

zde najdete více informací o DocSimon.cz