Search
Close this search box.

Ochrana proti zhoubnému záření jde na odbyt

Strach z rakoviny kůže a varování lékařů zabírá – a poptávka po opalovacích přípravcích roste.

„Je vidět, že edukace lékařů zabírá a lidé se stále více chrání,“ říká šéf internetové lékárny DocSimon.cz doktor Jan Bureš. „Stále ale je co dohánět, lidé by měli více využívat vyšší ochranné faktory,“ dodává. Zákazníci nejčastěji nakupují prostředky se střední ochranou (faktor SPF 20 až 30). I to je dobrý výsledek: přípravky by měly mít minimálně SPF 10.

Průměrná hodnota nákupu je 416 korun. „Meziročně jsme zaznamenali nárůst tržeb o zhruba padesát procent,“ pochvaluje si Bureš. „Výjimkou nejsou ani objednávky za dva až tři tisíce korun, to když zákazník objednává pro celou rodinu nebo pro své přátele,“ vysvětluje lékárník. Víc než jeden kus objednává zhruba každý pátý zákazník. „Roste také prodej ochranných přípravků s faktorem určeným pro děti,“ vyzdvihuje šéf lékárny.

Absolutně nejprodávanější značkou je Daylong, který představuje víc než polovinu tržeb. Druhá nejžádanější je Bioderma (21 %). „V současnosti roste také zájem o značku Altermed, kterou jsme zavedli koncem roku,“ říká Jan Bureš.

Oblíbenější jsou mléka a krémy, než spreje. Poměr prodejů je zhruba 4:1. „Není ale podstatné, jestli volíte mléko, krém nebo sprej, důležitý je ochranný faktor,“ ujišťuje Bureš.

Nejvíce objednávek pochopitelně přichází z velkých měst: 37 % opalujících se zákazníků je z Prahy, osm procent z Brna, šest procent připadá na Ostravu.

„Vrchol sezóny v podstatě právě končí,“ říká doktor Bureš. „Nicméně opalovací kosmetika se prodává celoročně – i díky exotickým dovoleným nebo alpskému lyžování,“ uzavírá.

„Koláč“ nejprodávanějších opalovacích značek:

54 % Daylong

21 % Bioderma

8 % Altermed

6 % La Roche

5 % Vichy

4 % Eucerin

3 % Avene

::

zde najdete více informací o DocSimon.cz