Lékárna.cz má za sebou přípravy na další rozvoj

(Praha 22. 1. 2018) – V uplynulém roce udržela Lékárna.cz tržby na stejné úrovni jako předloni, soustředila se především na investice do dalšího rozvoje.

Loňský obrat dosáhl 498 milionů, což znamená faktický pokles o jedno procento. „V uplynulém roce jsme se hodně soustředili na vytváření hodnoty pro budoucnost. Hodně jsme se zmodernizovali, abychom byli připravení plnit svoje poslání vyjádřené sloganem ‚zdraví nás baví‘,“ říká doktor Vladimír Finsterle, zakladatel a majitel firmy Pears Health Cyber, která je provozovatelem internetové lékárny.

Zatímco v Česku Lékárna.cz vyřídila o dvě procenta méně objednávek než o rok dříve, slovenská Mojalekáreň.sk naopak zaznamenala 9% růst.

Firma loni investovala 28 milionů korun do nového webu, který pro zákazníka znamená vyšší komfort nakupování. Lékárna se soustředila i na rozvoj digitálních služeb – na jaře spustila internetový chat se živými lékárníky (což znamenalo investici kolem milionu korun), koncem roku spustila testovací verzi mobilní aplikace (jejíž vývoj vyšel zhruba na 500 tisíc korun). V létě se spuštěním nového webu došlo i ke kompletnímu rebrandingu a zavedení nového sloganu „zdraví nás baví“, který vyjadřuje filozofii lékárenského e-shopu – společně se zákazníky hledat, vytvářet a sdílet nové cesty k lepšímu životu.

Přes pozdější rozjezd nové uživatelské platformy, která byla důvodem stagnace tržeb, první výsledky jsou signálem, že investice se vyplatila. V prosinci lékárna spustila předvánoční „betlémskou“ kampaň. „Byla to naše první velká responzivní kampaň, čísla předčila očekávání. Příliv nových objednávek vytížil naši logistiku na maximum, nakonec balila balíčky celá firma,“ shrnuje Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárny.cz. Celkem na některou z postaviček betléma kliklo 165 tisíc uživatelů v Česku a 43 tisíc lidí na Slovensku, slevový kód využilo třikrát více zákazníků než před rokem. Úvodní newsletter vánoční kampaně vygeneroval 31 tisíc návštěv, což je zhruba šestinásobná návštěvnost oproti běžnému mailingu.

„Za silnou stránku považujeme i implementaci datových systémů, které řada velkých e-shopů nemá a spoléhá se na práci s tabulkovými procesory. Kvalitnější práce s daty nám umožní více se orientovat na potřeby zákazníků,“ dodává Karel Klodner. Nový informační systém představuje včetně interních nákladů investici zhruba 10 milionů korun.

Lékárna loni investovala do marketingu zhruba 12 milionů korun. Meziročně se firemní tým rozrostl o deset lidí, nyní zaměstnává 70 spolupracovníků. Cílem pro nový rok je 20% růst trhu. „Nyní máme nejlepší platformu mezi online lékárnami, tak se logicky chceme vrátit na čelo,“ říká výkonný šéf.

::

zde najdete více informací o e-shopu Lékárna.cz