Lékárna.cz loni utržila přes půl miliardy korun

(Praha 20. 2. 2017) – Jednička mezi českými online lékárnami loni utržila o pětinu více, než v přechozím roce. Firma odhaduje, že celý lékárenský trh na internetu roste zhruba o polovinu rychleji, než jiné segmenty online prodeje.

Internetová Lékárna.cz v roce 2016 dosáhla obratu 503,2 milionů korun, což je meziročně o 22,7 % více. Představuje to zhruba půl milionu objednávek nebo 3,22 milionu kusů zboží.

„Dlouhodobě meziročně rosteme zhruba o dvacet procent, stejné cíle jsme si stanovili i pro letošní rok,“ říká doktor Vladimír Finsterle, zakladatel a šéf firmy Pears Health Cyber, která je provozovatelem online lékárny. „V uplynulém roce na trh naplno vstoupily velké lékárenské řetězce, i díky masivní reklamě tak internetový prodej rostl rychleji, než jiné segmenty trhu. Odhadujeme, že online lékárny rostly o padesát procent rychleji,“ dodává majitel Lékárny.cz.

Volně prodejné léky a doplňky stravy tvořily téměř polovinu tržeb. Další třetinu obratu přinesly kosmetické výrobky, o zbytek se postarala drogerie, veterinární přípravky a jiné produkty.

Nejtypičtějším zákazníkem je rodina. „Zajímavé je, že se věková hranice zákazníků posouvá, už nejsme lékárnou pouze pro mladší generaci kolem 35 let, jako v minulosti. Potvrzuje se, že zájem o zdraví a zdravý životní styl roste napříč generacemi,“ prozrazuje Vladimír Finsterle.

Zhruba šedesát procent zákazníků nakupuje v e-shopu pravidelně. Podíl pravidelných zákazníků je přitom dlouhodobě stabilní. Vloni se zhruba o polovinu snížil počet lidí platících formou dobírky, i tak tuto platební metodu stále preferuje zhruba třetina zákazníků.

Vedle vánoční sezóny, která v online lékárně začíná prakticky od září, jsou pro online lékárníky silná ještě dvě období: leden a květen s červnem.

::

zde najdete více informací o e-shopu Lékárna.cz