Search
Close this search box.

Když Ježíšek neví, co dát pod stromeček, sáhne po dárkových poukázkách

(Praha 14. 11. 2017) – Vánoce jsou nejtypičtějším důvodem nákupu dárkových poukázek. Vyplývá to z obchodních údajů Lékárny.cz, kde se v posledním čtvrtletí roku prodá 45 % všech poukázek.

Poukázky přitom jednoznačně nakupujeme na poslední chvíli. Zatímco oproti celoročnímu průměru je o ně v říjnu jen o 15 % a v listopadu o dvacet procent vyšší zájem, v prosinci je prodej vyšší o 179 %.

Co možná překvapí, že 65 % zákazníků nakupujících o Vánocích poukázky jsou ženy. O těch je přitom známé, že nakupování milují, zatímco muži se po 26 minutách nakupování začnou nudit, jak ukázal experiment, který uskutečnili před čtyřmi lety britští vědci.

Nejvíc na odbyt jdou poukázky zhruba dva týdny před Štědrým dnem, kdy jejich prodej vzroste až čtyřnásobně oproti průměru, podle loňských údajů třetím nejsilnějším dnem nákupu byl i 22. prosinec, kdy lidé v e-shopu Lékárny.cz nakoupili víc než dvojnásobný počet poukázek oproti průměru.

Silným obdobím prodeje dárkových poukázek jsou i dny těsně po svátcích. „Lidé tak zřejmě dohánějí resty tam, kde nějaký dárek zapomněli koupit. Nadprůměrný zájem o poukázky je v posledním dni roku, na Silvestra,“ říká Zuzana Šenoltová, brand marketing manažerka Lékárny.cz.

Celkově je trendem větší poptávka po poukázkách. Oproti roku 2013 jejich prodej vyrostl o 83 %, za poslední rok byl zájem o poukázky silnější o 21 %, nakupujeme ale vyšší hodnoty (růst v korunách je meziročně o 34 % vyšší). Zatímco před čtyřmi lety lidé v průměru utratili 1647 korun za jeden nákup poukázek, v posledním roce je to 2405 korun.

Nejčastěji lidé nakupují poukázky za 500, 1000 a 2000 korun, další hodnoty seřazené podle zájmu jsou: 1500, 3000, 5000 a 4000 korun.

::

zde najdete více informací o e-shopu Lékárna.cz