Češky v online Lékárně.cz navíc nakupují hlavně produkty pro úklid a zvířata, Slovenky víc myslí na děti

(Praha 18. 7. 2017) – Dvě třetiny položek v sortimentu internetové Lékárny.cz tvoří zboží, které nepatří mezi typickou lékárenskou nabídku. Zatímco před deseti lety měl e-shop v nabídce sedmnáct tisíc položek, dnes je to 25 800 aktivních produktů (na Slovensku téměř dvanáct tisíc). Běžná lékárna přitom nabízí zhruba osm tisíc produktů.

„I v našem oboru platí, že zákazníci si zvykají na pohodlí internetového nákupu, proto sortiment neustále rozšiřujeme,“ říká Zuzana Šenoltová, brand marketing manažerka Lékárny.cz.

Paradoxně tak z hlediska počtu položek pomyslně nejvíc místa v regálech zabírají výrobky kategorie krása a osobní hygiena – v Česku jde o 37 % všech položek, na Slovensku dokonce 43 %, nejvýznamnějšími položkami jsou tělová a pleťová kosmetika, vlasová kosmetika a parfémy. Druhou nejvýznamnější kategorií je výživa a produkty na hubnutí, které v obou zemích představují zhruba šestinu sortimentu.

Češi a Slováci (respektive spíše Češky a Slovenky, když větší část zákazníků tvoří ženy) se jinak liší v tom, co kromě lékárenského sortimentu v e-shopu nakupují. V českých zemích vedou spíše výrobky týkající se domácnosti a úklidu a chovatelské potřeby (obě kategorie po sedmi procentech), zatímco na Slovensku výrazně dominuje sortiment pro děti a maminky představující jednu desetinu všech položek.
„Slováci narozdíl od Čechů zatím na webu moc neobjevili sekci domácí potřeby a úklid, ale přírodní kosmetika je jim hodně blízká,“ shrnuje šéfka brandu Zuzana Šenoltová.

Schopnost Lékárny.cz nabízet i další produkty kromě většího pohodlí pro zákazníky znamená i konkurenční výhodu v podnikání. Internetový trh s léky a potravinářskými výrobky představuje asi 800 milionů korun, zatímco kosmetika až 1100 milionů. Drogistický sortiment na internetu zatím tvoří zhruba pětinu těchto tržeb, ale vykazuje výrazný meziroční nárůst.

::

zde najdete více informací o e-shopu Lékárna.cz